Zwroty i reklamacje

ZWROTY (ODSTĄPIENIE OD UMOWY)

1. Prawo odstąpienia

Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni kalendarzowych bez podania przyczyny. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

2. Termin liczenia

Termin 14 dni liczy się:

- od dnia otrzymania towaru, jeżeli umowa obejmuje jeden produkt,

- od dnia otrzymania ostatniej partii towarów w przypadku dostawy częściowej,

- od dnia otrzymania ostatniej partii w przypadku umowy, w której świadczenie polega na regularnym dostarczaniu towarów.

3. Sposób odstąpienia

Aby skorzystać z prawa odstąpienia, Konsument zgłasza Sprzedawcy oświadczenie na piśmie lub drogą e-mailową (na adres dealtkontakt@gmail.com), w którym podaje m.in.:

- imię i nazwisko, adres,

- numer zamówienia,

- jednoznaczne stwierdzenie, że odstępuje od umowy,

- numer konta bankowego, na które ma być dokonany zwrot (jeśli płatność była inna niż gotówkowa).

4. Zwrot towaru

Towar należy odesłać niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu. Towar odsyłany musi być w stanie niezmienionym, nieuszkodzonym i – jeśli to możliwe – w oryginalnym opakowaniu. Do zwrotu należy załączyć dowód zakupu (paragon/fakturę).

Towar zwracany wysłany musi być na adres:

ul. Łąkowa 8a

Luboń, 62-030

z dopiskiem ZWROT

5. Koszty zwrotu

Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru (wysyłka zwrotna).

6. Zwrot środków

Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane płatności (w tym koszty dostawy – jeśli dotyczy), najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego nadania (w zależności, które zdarzenie nastąpi wcześniej). Zwrot następuje tym samym sposobem płatności, chyba że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób. W przypadku wyboru przez Konsumenta droższej formy dostawy niż najtańsza oferowana przez Sprzedawcę, różnica nie podlega zwrotow.

7. Wyjątki od prawa odstąpienia

Prawo odstąpienia nie przysługuje w przypadkach przewidzianych przez ustawę o prawach konsumenta, w tym m.in.:

- towary, które po dostarczeniu zostały trwale połączone z innymi przedmiotami,

- towary, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności,

- nagrania audio/wideo lub programy komputerowe dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu, jeśli Klient je otworzył,

- towary usunięte z opakowania, jeżeli opakowanie było zapieczętowane, w przypadku gdy jego otwarcie nie jest dopuszczalne ze względów higienicznych.

8. Odpowiedzialność za zmniejszenie wartości

Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy wynikłe z korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

REKLAMACJE TOWARU (RĘKOJMIA)

1. Uprawnienie reklamacyjne

Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, w tym Konsumenta, za wady fizyczne i prawne towaru w ramach rękojmi przez okres 2 lat od dnia wydania towaru.

2. Zgłoszenie reklamacji

Reklamację należy zgłosić niezwłocznie po zauważeniu wady. Zgłoszenie można przesłać na adres e-mail dealtkontakt@gmail.com lub listownie na adres:

Dealt Dawid Psiarski

ul. Łąkowa 8a

62‑030 Luboń

W zgłoszeniu należy podać:

- imię i nazwisko, adres Klienta,

- numer zamówienia i datę zakupu,

- opis wady, najlepiej ze zdjęciami,

- żądanie Klienta (np. naprawa, wymiana, obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy).

3. Termin rozpatrzenia

Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamowanego towaru lub kompletu dokumentów. Po rozpatrzeniu Klient zostanie poinformowany o sposobie załatwienia reklamacji.

4. Sposoby załatwienia reklamacji

W przypadku uznania reklamacji Konsument może zażądać:

- naprawy towaru,

- wymiany na nowy, wolny od wad,

- obniżenia ceny,

- odstąpienia od umowy (jeśli wada jest istotna).

5. Koszty przesyłki reklamacyjnej

W przypadku uznanej reklamacji Sprzedawca zwraca koszty dostawy reklamowanego towaru. W przypadku nieuznanej reklamacji Klient ponosi koszty odesłania towaru.

6. Odmowa reklamacji

Sprzedawca może odmówić przyjęcia reklamacji, jeśli:

- wada wynika z użytkowania niezgodnego z przeznaczeniem,

- towar został uszkodzony przez Klienta,

- upłynął termin reklamacji lub brak jest dowodu zakupu.

7. Pozasądowe rozstrzyganie sporów

Konsument ma prawo dochodzić swoich praw w drodze pozasądowej — m.in. przez stały polubowny sąd konsumencki lub platformę ODR UE dostępną pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.